lørdag den 28. januar 2012

Speciale-land

Har hørt så mange snakke om det. Specialet. Med stort S. Det altafgørende Speciale, hvor man lukker sig inde i en hule af bøger, noter og visdom, og kommer ud på den anden side med - forhåbentligt - noget nær de nye stentavler, og får sat et flot og fejende punktum for sin uddannelse og bliver cand.noget.

Den slags processer kræver som oftest, ser det ud til, rigelige og varierede mængder af kaffe, slik, frugt og kage, for slet ikke at tale om en lejlighedsvis øl. Ellers kan det vist nærmest ikke lade sig gøre at skrive et speciale. (Og hvis jeg kan trække paralleller fra mine egne bachelor-opgaver, så kan jeg sagtens forstå snack- og sukkerbehovet!)

Derfor er det vel også helt retfærdiggjort, nærmest nødvendigt, at jeg indtager varm kakao og fastelavnsbolle, når jeg sidder og læser speciale igennem for en kammerat?

1 kommentar:

  1. Helt nødvendigt. Faktisk et krav for at kunne give ordentlig og konstruktiv kritik.

    SvarSlet