fredag den 17. september 2010

Pjækkedag

I går var der knald på for Barnet. Om formiddagen fik vi besøg af mødregruppen (som dog var reduceret til én mor og hendes barn i dagens anledning), og de blev til lidt over middag. Derefter fik Barnet en lur, og så kom hun med mig til kor.
Jeg har været med i seminariets kor siden jeg begyndte for fire år siden, så pokker skulle stå i at droppe det nu, bare fordi jeg har fået barn – i hvert fald ikke uden at have givet det et forsøg først!

Så vi troppede op kl. 16 med barnevogn, tæppe, legetøj, frugtmos, agurkestave, brød og vand (foruden den backup-sutteflaske, der altid ligger i pusletasken), og så skulle der synges!
Efter omstændighederne (nyt sted, 60 mennesker hun ikke kender, højt lydniveau osv.), gik det rigtig fint, men da vi kom hjem var der absolut ikke mere energi tilbage i hende.

Og egentlig går vi til babysvømning fredag morgen, hvor vi skal op kl. 6 for at nå derind (og få spist osv. inden), og det virkede som en ret ambitiøs plan, selvom Barnet sov som en sten kl. 20.10.
Jeg bestemte mig for, at hun måtte bestemme om vi skulle afsted. Hvis hun vågnede kl. 6 (eller før – i sidste uge var det 5.30) skulle vi naturligvis til svømning. Hvis hun vågnede senere, ville vi blive hjemme, for så havde hun trængt til at få sovet.

Kl. 6.34 begyndte hun at røre på sig, så svømmedag blev omdannet til pjækkedag. Vi lå i sengen og så Disney Channel, mens hun fik en sutteflaske og vi begge to lå og vågnede rigtigt. Og det SÅ hyggeligt!
Jeg glæder mig allerede til hun bliver større, og vi kan ligge til LANGT over stå-op-tid og blæse bobler i vores kakaomælk, mens vi bare råhygger! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar