fredag den 1. april 2011

Sovehjerte?

Med de forældre Barnet har fået, burde hun have et fantastisk sovehjerte og være et klokkeklart B-menneske (altså sådan en der går sent i seng og står sent op, ikke sådan en der drikker for meget cola, ligesom i Paradise).
Men det er som om, at hun ikke selv har opdaget det endnu, for nogle (mange. For mange) morgener vågner hun læææænge før klokken 7. Jeg har efterhånden vænnet mig til det (Manden står op og tager på arbejde før kl. 6, så det er mig der har hende om morgenen), men drømmer alligevel om at det kunne være anderledes.

Så i forrige uge, efter en hård uge hvor Manden havde været afsted på øvelse, havde jeg set frem til at skulle afsted til møde en hel weekend, så jeg kunne sove uforstyrret, og så Manden kunne se hvordan jeg har det til hverdag (ja ja, ikke et ord om at han jo også står sindssygt tidligt op - det er jo slet ikke dét, det handler om!)
Men øv, hvor blev jeg træt af det, da jeg lørdag morgen vågnede en halv time før mit vækkeur ringede, uden at kunne falde i søvn igen. Og da jeg senere hørte, at Barnet havde sovet til kl. 8.30. "Jeg var bare uheldig, og Manden var heldig", slog jeg det hen med. Men nej, præcis det samme skete søndag morgen!
Det måtte jo så til gengæld betyde, at når jeg igen fik morgen-vagten fra mandag morgen, så var det nye tider, hvor Barnet sov dejligt længe. Men næ-nej, mandag morgen var "vi" åbenbart klar til at tage hul på dagen lidt i seks.
Dybt suk!

Nu sidder jeg så i slutfasen af bachelor-arbejdet, og i den anledning har Manden taget afspadsering hele ugen, og har derfor også overtaget natte-/morgentjansen, så jeg kun skal koncentrere mig om mig selv og opgaven.
Og nu har jeg gennemskuet hans taktik. Når Barnet vågner klokken meget tidligt, så lægger han hende ned igen (for hun er hurtig som lynet til at rejse sig op), giver hende sutten og siger "nej, vi skal ikke op endnu, det er stadig nat". Og det helt sindssyge er: Det virker! Nogle gange tager det lidt længere tid end andre gange, men hun ender stort set altid med at falde i søvn igen og sove til i hvert fald efter 8.
Og i dag stod de først op lidt over 9!!!

Jeg er godtnok spændt på om jeg kan gøre ham tricket efter fra på mandag, når han igen skal på øvelse og natte-/morgentjansen derfor igen er min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar