tirsdag den 16. november 2010

Bøger, bøger, bøger...

I weekenden havde jeg besøg af min mor, og programmet var enkelt; Vi skulle i teatret, i en masse butikker og til Bogforum. Dybest set den ultimative mor-datter-weekend (altså af dem der kan foregå i Danmark).

Teaterforestillingen var fantastisk (Kvinde kend din krop - se den!!!), og shoppeturen var indbringende og hyggelig.

Og så var der Bogforum (...husk lige en lille kunstpause for at understrege den andægtige stemning...).
For en ord- og bognørd som undertegnede, var det ganske simpelt som at komme i himlen - bare mere kaotisk end jeg forestiller mig himmerige. Der var forfatter-interviews, signeringer, stande fra små niche-forlag, som jeg aldrig havde hørt om. Og så var der bøger! Små og store, tykke og tynde, for børn og for voksne, alvorlige og sjove, kloge og fjollede. Der var vist nærmest bøger om ALT. Der var dog også et par minusser; for mange mennesker (hvorfor kunne I ikke være kommet en anden dag?!?), for få penge og for lidt bære-kapacitet (og plads derhjemme i bogreolen).
Desuden gjorde Barnet i bæreselen, at jeg fokuserede uforholdsmæssigt meget på børne- og især papbøger, så det var en særdeles indbringende dag for hende. Der var dog også nogle bøger til mig, men endnu flere som nu har sneget sig ind på min ønskeseddel. Så hvis nogen ikke ved, hvad de skal give mig i julegave, så ønsker jeg mig bøger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar