torsdag den 25. november 2010

Ferie!

Vi er på ferie. Som blev til en slags vinterferie, da sneen valgte at vælte ned over landet.
Men bortset fra sneen er det ikke så eksotisk. Vi er i Randers, hjemme hos mine forældre.

Anledningen er egentlig, at vi skal til barnedåb i Viborg på søndag, og da Manden skulle have været væk hele ugen, kunne Barnet og jeg lige så godt tage nogle dage i Randers inden. Til glæde for både Barnet og Bedsteforældre (og til aflastning for mig, der ellers skulle være alenemor i en uge, men det siger vi ikke til nogen).
Men så fandt nogen ud af, at Manden havde for mange overarbejdstimer, og at de ikke havde råd til at udbetale det. Så beskeden var; Hold fri i en uge. Basta!

Så derfor er vi nu alle tre på ferie i Randers, og vi hygger os! Der er sne (som Barnet faktisk ikke har været ude at rulle sig i endnu - og det er da en fejl!), tid til at nusse, shoppe lidt julegaver, besøge Barnets oldemødre og sidde og kigge på ilden i brændeovnen mens Barnet kravler rundt og snakker højt med både sig selv og os i en stor pærevælling.

Og ved du hvad det er? Det er sindssygt hyggeligt! Jeg er helt vild med at holde fri med min mand og mit barn og gøre nogle af de ting, vi aldrig har tid til til hverdag. Også selvom det bare er at sidde stille og lave ingenting i en halv time.
Mere af det, tak!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar