torsdag den 12. maj 2011

19+0

Hvis du ikke er gravid, eller har været det for nylig, så giver overskriften nok ikke så meget mening.
Men den handler altså om, hvor langt man er i graviditeten, hvor mange hele uger og hvor mange dage (for enhver der har været (førstegangs-)gravid ved, at det bestemt ikke er nok at regne i hele uger. Der er en VERDEN til forskel på at være 15+3 og 15+6!! Barnet vokser jo flere milimeter og tager nogle gram på før du har set dig om, og det skal naturligvis følges nøje.)

Nå, men de 19+0 (altså 19 hele uger og 0 dage), er så langt, som jeg er i dag. Som du måske kan fornemme på tonen ovenfor, tager man (jeg) det noget mere afslappet denne gang, og i modsætning til sidst kan du ikke fange min anytime (også i søvne) og få at vide præcis hvor langt jeg er, hvor stort barnet er, og hvornår jeg har min næste scanning/lægetid/jordemodertid.
Bortset altså lige fra i dag, for i dag er nemlig dagen før dagen for misdannelsesscanningen, hvor barnet er så stort, at man kan se alle (vigtige) organer, om de virker som de skal osv. Og det glæder jeg altså ret meget til!

1 kommentar: