søndag den 15. maj 2011

Dagen før dagen før dagen

I overmorgen, tirsdag, er en skæbnedag. Det er dagen for min bachelor-eksamen. Dagen for min (forhåbentlig) sidste eksamen overhovedet her på seminariet. Og dermed (igen; forhåbentlig) dagen, hvor jeg bliver færdiguddannet som lærer.

I modsætning til min sidste bacheloreksamen og uddannelse (på Journalisthøjskolen) har jeg ambitioner om, at denne her uddannelse rent faktisk skal bruges til noget. I hvert fald er jeg løbet tør for SU (for længst), så det sætter en naturlig begrænsning for mit videre uddannelsesforløb.
Og, nå ja, så har jeg rent faktisk også lyst til at arbejde som lærer - i modsætning til at arbejde som journalist.

Dagen i overmorgen er altså længe ventet og markerer en afslutning og en begyndelse. I dag er jeg studerende. På tirsdag er jeg (arbejdsløs) lærer. Og voksen? - Njah, det er vist lige at tage munden for fuld.
Og jobbet står heller ikke og venter lige om hjørnet, for først venter knap et år på dagpenge, først arbejdsløsheds-slagsen og senere barsels-slagsen. Til gengæld kan jeg så håbe på, at det er lidt flere (fede) jobs at søge næste sommer, for hvis ikke man vil være leder (eller køre 1½ time til og fra arbejde), så er der ikke meget at komme efter lige nu.

Nå, men alt det her kræver jo, at jeg består skidtet på tirsdag. Og for at dét kan ske, skal jeg have styr på min disposition til eksamen. Og det går det altså ret trægt med...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar