fredag den 23. september 2011

Mødregruppe

Der er mange meninger om dem, og det er vel i bund og grund altid et sats at sætte en flok kvinder sammen, der umiddelbart ikke har andet tilfælles end at de har fået barn tæt på hinanden.

Men den mødregruppe jeg havnede i da jeg fik Barnet, er en fantastisk gruppe - selvom vi er meget forskellige på en masse punkter. Så er der plads til forskelligheden og vi formår at bruge det som en styrke. Vi hygger os når vi er sammen, og børnene gør det samme.
Mens alle var på barsel, mødtes vi en gang om ugen, men efter virkeligheden er sat ind er vi gået over til at mødes en gang om måneden. Hver anden gang er det søndag formiddag med børn, og de andre gange er det fredag aften uden børn. Det er en fantastisk vekslen, for der ER altså bare forskel på hvordan man kan være sammen, afhængig af om man har ynglen med eller ej.

Hen over sommeren har møderne desværre ikke passet med mit program, så det er LÆNGE siden jeg har set de andre, og nu er vi jo flyttet LANGT væk, så det er bestemt ikke blevet nemmere at få det passet ind at mødes med de andre. Især ikke når Don ankommer, for enten skal jeg så afsted med lille baby til børnefri fredag aftener, eller også skal jeg afsted med begge børn til børne-søndage. Ingen af tingene virker sindssygt tillokkende, må jeg nok indrømme.

Derfor er det nok sidste chance lige foreløbig for at komme afsted, så i dag kaster jeg mig ind i et tog mod København for at hygge med de andre mødre i aften - uden børn. Jeg glæder mig helt vildt!!! Også selvom togturen hver vej løber op i fire en halv time. Næste gang skal jeg nok huske at være ude i lidt bedre tid, og så se mig om efter et par flybilletter i stedet.
Men nu tager jeg det som en velkommen afslapnings-mulighed, og så pakker jeg godt med bøger og blade i tasken - så kan det ikke gå helt galt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar