torsdag den 8. september 2011

Pylre-pige?

I går da jeg hentede Barnet fra dagpleje, sagde dagplejemoderen at hun havde været lidt pjevset og "passiv" det meste af dagen - noget der bestemt ikke ligner hende.
Hun havde også lidt pjevse-perioder i løbet af eftermiddagen derhjemme, men ikke noget jeg nogensinde havde bidt mærke i, hvis ikke dagplejemoderen havde sagt noget.

I morges var hun glad, og havde både tid til pjat og dans inden vi skulle afsted til dagpleje, og i cyklen på vej derhen, pludresnakkede hun som hun plejer.
Men da vi kom derhen, blev hun mat igen, og pludselig begyndte hun at græde - det plejer hun aldrig at gøre, og slet ikke så hjerteskærende som i dag. (Jeg var også ved selv at begynde at græde - fordømte graviditetshormoner!)
Vi læste en bog sammen, og hun faldt til ro igen, men så snart jeg skulle til at gå, begyndte hun at græde igen. Jeg sagde til dagplejemoderen at hun selvfølgelig bare skulle ringe hvis der var noget, og så gik jeg (for det siger de kloge man skal, og de ved vel hvad de taler om). Mens jeg stod og tog jakke og sko på ude i gangen (med lukket dør) kunne jeg dog også høre, at hun holdt op med at græde igen.
Men lidt før middag ringede dagplejemoderen og bad mig hende Barnet. Hun havde været træt og pjevset hele formiddagen, og nu hvor de var i gang med frokosten, spiste hun ingenting. Så mig (og min mor, der var på besøg) afsted og hente hende. og hun så ganske rigtigt noget mat ud da vi kom frem.

Hjemme igen kom hun hurtigt ud til sin middagslur, og efterfølgende gad hun godt at spise frokost, og kunne også pjatte lidt undervejs. De følgende timer var hun noget pjevset, men her fra sidst på eftermiddagen har der ikke været noget at mærke på hende.
Hvad dælen er der med hende? Og skal jeg holde hende hjemme i morgen, for hendes morgenhumør hjemme siger tilsyneladende ikke noget som helst om hendes humør og energiniveau i dagplejen. Hun virker lidt varm, men jeg har endnu ikke fundet vores termometer i flyttekasserne (selvom der ikke er ret mange u-udpakkede tilbage efterhånden...)
Iiiiiiih, altså!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar